Ana Sayfa
08 Aralık 2016 ( 2471 görüntülenme )

Şeker Hastalığınız Var ise, Bu Haber Sizin İçin Önemli...

Nelere dikkat etmeli...
 
Ülkemizde de diyabetle ilgili durum çok iç açıcı değil. Uluslararası Diyabet Federasyonu’nun verdiği bilgilere göre, Avrupa’da diyabet hastası sayısı açısından üçüncü sıradayız. 

Sağlıklı bir yaşam tarzının Tip 2 diyabete yakalanma riskini %70’e kadar azalttığı biliniyor. Sağlıklı bir yaşam tarzının ilk vazgeçilmesi ise sağlıklı beslenme. Sebze, meyve, kuruyemiş, tam tahıl ürünleri ve yağsız protein kaynaklarından oluşan bir beslenme programı Tip 2 diyabetten korunmanın en temel yollarından biri olarak tanımlanıyor. 

Tip 1 diyabette ise durum farklı. Bu hastalık pankreasın kan şekerini dengelemek açısından gerekli olan insülini salgılayamaması ile alakalı olduğundan korunmak pek mümkün değil. Ancak sağlıklı bir yaşam tarzı ile diyabete bağlı oluşabilecek diğer sağlık sorunlarının önüne geçmek mümkün. Tip 1 diyabetliler için de en önemli konulardan biri sağlıklı beslenme. 

"ŞEKER HASTALIĞINA YAKALANMA RİSKİNİ YÜKSELTEN BESİNLER NELER?"

Yapılan son bilimsel çalışmalar ve Uluslararası Diyabet Federasyonu’nun önerilerine göre; 

Tam tahıl ürünleri şeker hastalığına yakalanma riskini azaltırken; beyaz un ve patates gibi yiyeceklerin aşırı tüketimi riski yükseltir. 

İşlenmiş, tütsülenmiş etlerin ve şarküteri ürünlerinin Tip 2 diyabete yakalanma riskini arttırdığı düşünülüyor. 

Beyaz şeker, şekerli atıştırmalıklar, fast-food besinler ve alkollü içeceklerin aşırı tüketiminin de şeker hastalığına yakalanma riskini arttırdığı biliniyor. 

"ŞEKER HASTASI OLMAMAK İÇİN NASIL BESLENMELİ?"

Şeker içeren içecekler ve meyve suları yerine su, şekersiz çay ve kahve içilmesi öneriliyor. 

Günde 3 porsiyon kadar sebze tüketilmesi gerekiyor. Bunlardan en az biri koyu yeşil yapraklı sebzeler olmalı. 

Günde 3 porsiyona kadar taze meyve tüketilmesi gerekli. 

Ara öğün yapılmalı. Ara öğünlerde taze meyve, kuruyemiş ve yoğurt gibi sağlıklı besinler tercih edilmeli. 

Alkollü içecek tüketimi mümkün olduğunca azaltılmalı. 

Kırmızı et ve işlenmiş etler yerine tavuk, balık ve deniz ürünleri tercih edilmeli. 

Çikolata sosları ve reçeller yerine fıstık ezmesi tercih edilmeli. 

Beyaz un yerine tam tahıllı unlar, pirinç yerine esmer pirinç, makarna yerine integral makarna tercih edilmeli. 

Katı yağlar yerine sıvı yağlar kullanılmalı. 

Bunlar da İlginizi Çekebilir

SARIZEYBEK MEDYA

Güncel Haberwww.sarizeybekhaber.com.tr
Güncel Araştırmawww.bilgeturksam.com
Video Haberwww.sarizeybek.tvfran
Özel Haberwww.erdalsarizeybek.com.tr
KİTAPwww.sarizeybekhaber.com.tr
ÖZGEÇMİŞİ