Kolesterol üzerindeki etkileri yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıkarılan yumurtanın faydaları hakkında neler biliyorsunuz? 

Yumurtanın faydaları
Besin değerleri açısından oldukça zengin bir yiyecek türü olan yumurta derde deva bir ürün olarak karşımıza çıkıyor. Sofraların baş tacı olan ve her evde bulunması gereken yumurta her yaştan kişiye sıklıkla tüketmesi konusunda tavsiye edilen yiyecekler arasında yer alıyor. 

İyi kolesterolü(HDL) yükseltir
Yumurtanın faydaları arasında en çok tartışılan konulardan birisi yer alıyor. İyi kolesterolü yükselttiği belirlenen yumurta inme,kalp hastalığı gibi sağlık sorunlarına karşı önleyici bir etki oluşturuyor.

Besleyici bir yapıya sahip
İçerdiği besin değerleri açısından oldukça zengin olan yumurtanın içeriğinde bol miktarda A,B2,B5 ve B12 vitaminleri ile fosfor,folat ve selenyum gibi maddeler yer alıyor. Günlük yumurta tüketmek 77 kalori, 6 gram protein ve 5 gram sağlıklı yağ miktarına denk geliyor.

Göz sağlığını koruyor
Yaşlanmaya bağlı bir biçimde ortaya çıkan göz bozukluklarına iyi gelen yumurta gözün retinasında yer alan güçlü birer antioksidan olan lutein ve zeaksatin gibi maddeleri de bünyesinde barındırıyor.

Demir seviyesini arttırır

Her vücudun ihtiyacı olan demir seviyesini arttırma görevi olan yumurta, demir eksikliğine bağlı bir biçimde ortaya çıkan baş ağrısı, sinirlilik ve yorgunluk gibi semptomları büyük ölçüde engelliyor.

Tok tutar
Yumurtanın faydaları arasında dikkat çeken unsurlardan bir diğeri ise tok tutması. Kahvaltıda belirli miktarda tüketeceğiniz yumurta ile uzun saatler boyunca tok kalmayı başarabilirsiniz. Bu durum özellikle fazla kilolarından şikayetçi kadınları ilgilendiriyor.

Beyin sağlığını koruyor
Hafızayı güçlendirici etkisi ile dikkat çeken kolin maddesini bünyesinde bulunduran yumurtanın yararları arasında beyin sağlığını koruması da yer alıyor. Hafıza kaybı gibi sorunlarınız varsa düzenli bir biçimde yumurta tüketimi yapmanız gerekiyor.

Kemikleri güçlendirir
Gelişme çağındaki çocukların kemik gelişiminde etkili olan yumurtanın yararları arasında yüksek oranda kalsiyum içermesi de yer alıyor. D vitamini yönünden de zengin olan yumurtayı kış aylarında D vitamini takviyesi açısından tercih edebilirsiniz.

Kaynak: Ajanslar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

SARIZEYBEK MEDYA

Güncel Haberwww.sarizeybekhaber.com.tr
Güncel Araştırmawww.bilgeturksam.com
Video Haberwww.sarizeybek.tv
Özel Haberwww.erdalsarizeybek.com.tr
KİTAPwww.sarizeybekhaber.com.tr
ÖZGEÇMİŞİ