Anasayfa » Haber
08 Ocak 2017 ( 1757 görüntülenme )

Virüslerden Korunmak İçin 5 İpucu!

Dondurucu soğuklar başladı!

Çalıştığımız yerde, evde, toplu taşımalarda, etrafımızdaki birçok kişi hasta…


Bir yandan da dondurucu soğuklar yaklaşırken vücudunuzu virüslerden koruyacak önlemler almanın tam zamanı.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilem İrkin Koçan, virüssavar 5 besini anlattı ve önemli önerilerde bulundu.

Çorbaya zencefil katın!

Soğuk günlerin vazgeçilmez yemeği çorba sofralarda mutlaka yer almalı. Ancak krema ve lezzet artırıcı çeşnilerden uzak olması önemli. Özellikle tarhana, mercimek ve tavuk suyu çorba vücut direncini güçlendirirken, içine katacağınız zencefil faydayı artırıyor, hastalıklara karşı koruyor.

Bir miktar taze zencefili çorbalarınıza rendeleyebileceğiniz gibi, ılık su içine bal ve limon ile de tüketebilirsiniz. Zencefil, hasta olduktan sonra iyileşme sürecini hızlandırmada da fayda sağlıyor.

Balıktan gelen mucize!

Balık sezonu devam ederken, haftada iki gün tüketeceğiniz mevsimine uygun balık bağışıklığınızı güçlendirmede birebir. Zengin bir omega 3 ve kaliteli protein kaynağı olan balık çocuk beslenmesinde de önemli yer tutuyor, gerek fiziksel gerekse zihinsel gelişme ve büyümeyi sağlıyor, vücut direncini güçlendiriyor. Ancak balığı kızartma yerine fırında ızgara ya da buğulama olarak tüketmek faydalı.

En az 2 porsiyon kefir ve yoğurt tüketin!

Prebiyotik ve probiyotikler bağırsaklardaki yararlı mikroorganizmaları artırarak bağışıklık sistemini güçlendiriyor, vücut için zararlı mikroplara karşı koruyor. Bu kapsamda kefir ve yoğurt bağışıklığı güçlendirmede çok önemli rol oynuyor. Hem çocuk beslenmesinde hem de yetişkin diyetinde yaz kış yer alması gereken kefir ve yoğurdu sıkça tüketmekte fayda var.

Mevsim sebze ve meyvelerine ağırlık verin!


Mevsim sebze ve meyvelerine mutlaka yer verin. Mevsim meyvelerinden özellikle C vitamininden zengin olması dolayısıyla turunçgiller ihmal edilmemeli. Kivi ve yeşil biber de güçlü birer C vitamini kaynağı. Ancak meyvelerin suyunu içmek yerine, posası ile birlikte tüketilmesi gerekiyor.

Su içmek için susamayı beklemeyin!

Beslenme ve Diyet uzmanı Dilem İrkin Koçan, soğuk havalarla birlikte kişilerin su içmek için ancak susamayı beklediğini oysa yaz -kış su ağırlıklı olmak üzere günde 2 litre sıvı tüketiminin çok önemli olduğunu belirterek “Özellikle gribal hastalıklarda bol su tüketimi iyileşme sürecini de hızlandırmaktadır. Suyun yanı sıra ayran, kefir, şekersiz komposto, ıhlamur, yeşil çay ve kuşburnu gibi günde iki fincanı geçmeyecek şekilde bitki çayı da tüketilebilir” diyor. (sözcü)

Önerilen Haberler

Bunlar da İlginizi Çekebilir

GÜLEN’DEN BEDDUA ÜSTÜNE BEDDUA Iğdır'da Terör Murat Kekilli Şehit Polis İçin Kur'an-ı Kerim Okudu İran'dan Flaş Teklif!

Bakmadan Geçme!

KAPAT
ŞOK! Bahçeli'den TEHDİT ÜSTÜNE TEHDİT!