Genel
07 Mayıs 2019 ( 61 görüntülenme )

Stresle Savaşan 8 Besin...

Stres, aslında hayata ve yaşama verilen bir tepki ve canlılığın gereği doğal bir durum. Ancak kontrol edilemediği zaman uyku düzeninde bozulma, sinirlilik, baş ağrısı, bağırsak faaliyetlerinde düzensizlik, sindirim problemleri, iştahsızlık veya aşırı yeme, migren ile çeşitli cilt rahatsızlıkları gibi sağlığımız üzerinde birçok olumsuzluklar yaratabilir.

Stresle baş etmenin en önemli yollarından biri doğru beslenmedir. İşte stresle savaşan, yoğun iş ile sosyal hayatınızda daha rahat ve enerjik hissetmenizi sağlayan besinler...

1-Fındık, ceviz ve badem


Fındık, ceviz ve badem gibi yağlı tohumlar içeriklerindeki çinko minerali ile birlikte seratonin, yani halk arasında ‘mutluluk hormonu’ olarak bilinen hormonun salgılanmasına yardımcı olur. Bu vitaminin içeriği sayesinde sinir sistemini onarıcı etkisi vardır.

Ne kadar tüketmeli?

Strese karşı her gün 10 adet badem veya fındık ya da 4 yarım ceviz tüketilebilirsiniz.

2-Ruşeym ekmeği

Ruşeym buğdayın çok değerli bir kısmını oluşturur. Buğdayın öz ve çekirdeği olarak da bilinir. Vitamin ve mineral değerlerine bakıldığında içeriğinin oldukça zengin olduğu görülür. Magnezyum, çinko ve krom gibi birçok minerali içermesi sayesinde sinirlilik ve gerginlik halini yatıştırmada önemli rol oynar. Bu nedenle diğer ekmek türleri arasında dönüşümlü olarak sofraları süsleyebilir.

Ne kadar tüketmeli?

Enerji ihtiyacınıza göre günlük birkaç dilim tüketebilirsiniz.

3-Türk kahvesi ve çikolata

Araştırmalar, sabah saatlerinde içilen kahve ve birlikte alınan bir şeker kaynağının konsantrasyon yeteneği ile düşünsel yeteneği geliştirdiğini, stresi uzaklaştırdığını gösteriyor. Yapılan çalışmalar aynı zamanda Türk kahvesinin diğer kahve çeşitlerine göre pişirme tekniği sayesinde antioksidan kapasitesinin daha yüksek olduğunu ve strese bağlı vücutta oluşan zararlı bileşenleri uzaklaştırdığını gösteriyor.

Ne kadar tüketmeli?

Dikkati belirli bir yöne odaklamak, zihinsel kabiliyetinizi artırmak ve günlük rutin işlerinizi verimli bir şekilde gerçekleştirebilmek için sabah saatlerinde 1 fincan şekersiz Türk kahvesi ile birlikte kakao yüzdesi yüksek 20-40 gr kadar bir bitter çikolata (en az yüzde 70 kakao içeren) yiyebilirsiniz.

4-Somon balığı

Omega 3 yağ asitlerinden oldukça zengin bir kaynak olan somon balığı kortizol ve adrenalin gibi stres hormonları ile strese karşı savaşmaya yardımcı olur ve bağışıklık sistemini destekler.

Ne kadar tüketmeli?

Gün içinde yaşayabileceğiniz stresi azaltmak ve mevsim geçişlerinde bağışıklık sistemini desteklemek için haftada 2-3 kez enerji ihtiyacına göre yaklaşık 120-150 gr somon yiyebilirsiniz.

5-Muz

Muz, içeriğindeki magnezyum ve potasyum sayesinde kasların düzenli çalışmasına ve kontrol edilmesine yardımcı olurken, strese bağlı oluşabilecek yorgunluk ile uykusuzluk halinin üstesinden gelmeye yardımcı olur.

Ne kadar tüketmeli?

Şeker içeriği yüksek bir meyve olduğu için günde 1 adetten fazla tüketmeyin. Yanında da mutlaka fındık, ceviz, badem, süt ve yoğurt gibi kan şekerini dengelen bir besin yiyin.

6-Yumurta

Kaliteli bir protein kaynağı olan yumurta içeriğindeki B6 vitamini ile birlikte seratonin hormonu salgısına destek olur.

Ne kadar tüketmeli?

Haftada 2-3 kez haşlanmış olarak ve omlet şeklinde veya salatalara ilave edilerek yiyebilirsiniz.

7-Kivi

Kivi, C vitamininin önemli bir kaynağıdır. C vitamini adrenalin oluşumunda görev alır ve stresli durumlarda C vitamini tüketimi artar. Stresin ağır bastığı dönemlerde yatıştırıcı etkisinden yararlanmak için tüketilebilir.

Ne kadar tüketmeli?

C vitamininin en iyi kaynaklarından biri olan kiviyi günlük 1-2 porsiyon kadar yemenizde fayda var.

8-Koyu yeşil yapraklı sebzeler

Mevsimine uygun olarak tüketilen maydanoz, roka, tere, ıspanak, pazı ve lahana gibi sebzeler, içeriklerindeki yoğun magnezyum sayesinde stresi azaltıcı etkiye sahiptir. Avustralya' da yapılan bir çalışmada; magnezyum alımındaki artış ile depresyonun azaldığı ortaya konulmuştur.

Ne kadar tüketmeli?

Yeşil yapraklı sebzeleri her gün mutlaka salata ya da yemeği şeklinde yemeye özen gösterin.

Kaynak: ajanslar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

SARIZEYBEK MEDYA

Güncel Haberwww.sarizeybekhaber.com.tr
Güncel Araştırmawww.bilgeturksam.com
Video Haberwww.sarizeybek.tv
Özel Haberwww.erdalsarizeybek.com.tr
KİTAPwww.sarizeybekhaber.com.tr
ÖZGEÇMİŞİ