Genel
07 Aralık 2017 ( 706 görüntülenme )

Serotonin Hormonu Nedir, Nasıl Artırılır?

Türkçesi mutluluk hormonu olan serotonin, vücudumuzda sindirim sistemimizin düzgün çalışmasından uykumuzu almamıza, düzgün yemek yememizden duygusal dengemizi korumamıza kadar birçok önemli görevi yerine getirmemizi sağlayan bir hormon. Bu nedenle eksikliği; kaygı bozukluğu, depresyon gibi sorunları beraberinde getiriyor. Dışardan yapay yollarla alınması mümkün olmasa da neyse ki; spor, sağlıklı beslenme, meditasyon, psikolojik destek gibi birçok yöntemle vücuda salgılanması gerektiği tekrar hatırlatılabiliyor.

VÜCUTTA SEROTONİN EKSİKLİĞİ BELİRTİLERİ NELERDİR?

-Bunalım
-Sinirli olma hali
-Endişe
-Karamsar davranışlar
-Fobiler
-Obsesif kompulsif hareketleri
-Öfkeyi kontrol edememe
-Sık sık yaşanan uyku sorunları
-Baş ve bel ağrıları
-Daha da ileri düzeyde intihar düşünceleri

SEROTONİN NASIL ARTIRILIR?

-Kişi, kendisini mutlu edecek bir aktivite bulup mutlaka onunla ilgilenmelidir.

-Haftalık en az 5 gün düzenli olarak çok abartmadan spor yapmalıdır. Spor yapıldıktan sonra vücudun özellikle mutluluk hormonu salgıladığı gözlenmiştir.

-İmkanınız dahilinde masaj yaptırın. Fiziksel rahatlık doğruca mental rahatlık da sağlayacaktır.

-Mümkün olduğunca güneş ışığı görmeye çalışın. Güneş ışınları vücuttaki serotonin yüzdesini yukarılara çekecektir.

-Stresle hayatınızın her alanında mücadele etmeyi bir alışkanlık haline getirmeye çalışın.


-Karşılaştığınız her durumun karşısında mümkün olduğunca pozitif yönlerinden bakmaya çalışırsanız beyniniz serotoninin yani mutluluk hormonunun etkisi altına girecektir.

-Yoga ve meditasyon gibi dinlendirici aktivitelere yönlenin.

-Çevrenizde yardıma ihtiyacı olanlara yardım ederek koşulsuz sevginin tadını beyninize ve vücudunuza tattırın.

-İmkanınız varsa bir sosyal sorumluluk projesine katılarak kendinize uzun soluklu bir mutluluk kaynağı edinin.

-Mutlaka ve mutlaka mutluluk hormonu içeren besinlerle beslenin.

SEROTONİN İÇEREN BESİNLER NELERDİR?

Aşağıdaki listede yer alan yiyeceklerin her biri serotonine yani mutluluk hormonuna katkı sağlayacak yiyeceklerdir fakat şunu da belirtmek gerekir ki tüm bu listedekileri kullanmadan önce kişiler başka bir sağlık sorunları ya da alerjileri olup olmadığına dikkat ederek temkinli olmalıdırlar. 

İşte o besinlerden bazıları…

Kuruyemişler: Badem, ceviz, yer fıstığı, ay çekirdeği ve kabak çekirdeği

Sebzeler: Bezelye, brokoli, enginar, domates, ıspanak, karnabahar, kuru fasulye, lahana, maydanoz, mercimek ve patates

Meyveler:
Çilek, elma, greyfurt, incir, kiraz, kivi, mango, muz, ve portakal

Kırmızı et ürünleri: Bonfile ve pirzola

Beyaz et ürünleri: Yumurta, tavuk eti ve hindi eti

Süt ve süt ürünleri: Süt, peynir ve yoğurt

Balık ürünleri: Ton balığı, sardalya, somon

Şifalı bitkiler: Isırgan otu, keten tohumu, kuşburnu, yeşil çay ve susam


Kaynak: ajanslar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

SARIZEYBEK MEDYA

Güncel Haber www.sarizeybekhaber.com.tr
Güncel Araştırma www.bilgeturksam.com
Video Haber www.sarizeybek.tvfran
Özel Haber www.erdalsarizeybek.com.tr
KİTAP www.sarizeybekhaber.com.tr
ÖZGEÇMİŞİ