Genel
05 Şubat 2018 ( 68 görüntülenme )

Mutluluk ve Sağlık İçin Yürüyün!

Günlük yaşantımızda giderek artan hareketsizliğin getirdiği hastalıklar, en önemli toplum sağlık sorunu olarak karşımıza çıkıyor. Bu soruna yönelik olarak düzenli yapılan egzersizin önemi ise çok büyük.


GÜNDE SADECE 30 DAKİKA

Türk insanının üçte ikisinin yürüyüş, yüzme gibi fiziksel aktivitelerden uzak bir hayat sürdürdüğü belirtiliyor. Uzmanlar, günde 30 dakika fiziksel aktivitede bulunan insanların sağlık meseleleri ile karşılaşma riskinin azaldığını bildiriyor.

FAYDALARI

-Yürüyüş, kan akımını ve kan damarlarının miktarını artırarak, dolaşımı iyileştirir, kalp-damar ve beynin damarsal hastalıkları riskini azaltır. Kalp kası dâhil, vücut kaslarını kuvvetlendirerek, daha etkin çalışmalarını sağlar. Her bir kasılmada kalbin pompaladığı kan miktarını artırarak, istirahattaki kalp atım sayısını (nabzı) azaltır. Egzersiz ve stres durumunda arteriel kan basıncında (tansiyonda) oluşan yükselmeyi azaltır. Kalp kasının yan damarlardan da beslenmesini destekler. Böylece kalbin ana damarlarında oluşacak tıkanıklıkların vereceği zararı azaltır.

-Şişmanlık riskini azaltır. Sindirimi kolaylaştırır. Beyine oksijen sağlanmasını artırarak, zihinsel keskinlik ve yaratıcı düşünce potansiyelini yükseltir. Lenfatik dolaşıma yardımcı olur. 

-Egzersiz sırasında ve sonrasında metabolizmayı uyarır. Solunumsal kapasiteyi ve aerobik gücü artırır. Büyümeyi ve travma sonrası toparlanmayı olumlu etkiler. 

-Kan yağlarının (trigliserid) düzeyini düşürür. HDL/LDL (iyi huylu-kötü huylu kolestrol) dengesini düzenler. Koordinasyona olumlu etki yapar. 

-Eklem ve kasların esnekliğini artırarak, bel ve boyun ağrılarını hafifletir. 

-Kemiklerin sertleşmesini ve kuvvetlenmesini sağlar. 

-Dayanıklılığı artırır. Yorgunluk duyumunu engeller. 

-Uykusuzluğu azaltır, rahatlamaya yardımcı olur. Vücudun doğal keyif verici hormonu olan endorfinin salınımını artırır. Yaşlanma sürecini geciktirerek, genç bir görünüm sağlar. Moral, özgüven ve iyimserliği artırır.

Yürüyüş Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sabahları erken uyanarak yarım saat kadar yürümek, hem zihninizin açılmasına, beyninizin daha iyi çalışmasına hem de vücudunuzun esnemesine sebep olacaktır. İşe gitmeden önce erken kalkarak yarım saat kadar düzenli spor yaptığınızda farkı siz de göreceksiniz. Eğer erken kalkamamaktan yakınıyorsanız akşamları da çıkabilirsiniz. 

Eşiniz ile yada bir arkadaşınız ile akşam üstü güneş batmadan önce yapacağınız birkaç saatlik yürüyüş ile sağlıklı bir hayat sürmeniz mümkündür. Tabii kilo vermek yada sağlıklı yaşamak istiyorsanız bu sporu düzenli ve tempolu bir şekilde yapmalısınız. Ancak düzenli yapılan spor ile kilo verilebilir yada sağlıklı kalınabilir. Aheste yada yada yavaş yürüyüş yerine tempolu bir şekilde yürümelisiniz.

Kaynak: ajanslar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

SARIZEYBEK MEDYA

Güncel Haberwww.sarizeybekhaber.com.tr
Güncel Araştırmawww.bilgeturksam.com
Video Haberwww.sarizeybek.tv
Özel Haberwww.erdalsarizeybek.com.tr
KİTAPwww.sarizeybekhaber.com.tr
ÖZGEÇMİŞİ