Genel
19 Mart 2019 ( 60 görüntülenme )

Kardiyo Nedir? Faydaları Nelerdir?

Kimilerinin Kabusu, Kimilerinin Olmazsa Olmazı. Kardiyo yapmak sağlıklı olmak, ağırlık kaldırmak ve iyi görünmek kadar önemli olabilir ve sadece birkaç kilo vermenize yardımcı olmaktan çok daha fazlasını yapabilir. Peki Tam Anlamıyla Kardiyo Nedir, Neden Önemlidir ve Nasıl Yapılır?


Kardiyo Nedir?

‘Kardiyo‘ kelimesi, ‘kardiyovasküler’ teriminin kısaltmasıdır. Bu terim vücudumuzdaki kalp ve damarlardan oluşan dolaşım sistemi için kullanılan terimdir.

Kardiyo yapmaktan bahsederken asıl anlam bu dolaşım sistemini güçlendiren dayanıklılık egzersizleri yapmaktır. Kardiyo yapımı sırasında kalp atışı hızlanır ve bu sayede sistemimizde daha fazla kan pompalar. Kan pompalanması hücrelere besin ve oksijen taşınmasını sağlar.

Normal kalp atış hızınızı, maksimum kalp atış hızı kapasitenizin %50 ile %75 arasına kadar yükselten tüm faaliyetleri kardiyo olarak sınıflandırabiliriz. Maksimum kalp atış hızınızı en basit şekilde ‘220 eksi yaşınız’ metodu ile hesaplayabilirsiniz. Örneğin 40 yaşında bir bireyin maksimum kalp atış hızı 220-40=180’dir.

Peki kardiyo sadece belirli spor egzersizleri ile mi yapılır? 

Hayır. Yukarıdaki aralığa ulaştığınız sürece, ne şekilde yaptığınızın bir önemi yok. Koşmak, bisiklete binmek, dans etmek, tenis oynamak, boks yapmak hatta ağırlık antrenmanlarında süper set yapmak bile kardiyo egzersizi olarak adlandırılabilir.

FAYDALARI

1- Kardiyo Kilo Vermenize Yardımcı Olabilir

Vücudunuzu hareket ettirmek, sadece televizyonun önünde oturmaktan daha fazla kalori yakıyor, burası kesin. Buradan yola çıkacak olursak ne kadar hızlı veya fazla hareket ederseniz, o kadar çok kalori yakarsınız. Basitçe örnekleyelim: Diyelim ki kilo vermek istiyorsunuz ve günlük tükettiğiniz kalori miktarı yaklaşık 2500 kalori olsun. Kilo kaybetmeniz için üç yöntem var, ya yediklerinizin kalori miktarını azaltacaksınız yada kardiyo yaparak kalori yakacaksınız. Tabi ki ikisini beraber de uygulayabilirsiniz, bu da üç.

2- Daha Güçlü Bir Dolaşım Sistemi Daha Fazla Besin Taşır

Kardiyo yaptığınız zaman vücut hücreleriniz daha fazla besine ve oksijene ihtiyaç duyar. Bu ihtiyaca cevap verebilmek için vücudunuz iletim sistemini güçlendirmeye başlar ve bu sayede akciğerler daha fazla kapasiteye ulaşır, kalp daha fazla kan pompalar ve kan damarları güçlenir.

Vücut sisteminin bu şekilde güçlendirilmesi hücrelerinizin her zaman daha fazla besin elde etmeleri anlamına gelir, hücrelerinize daha fazla besin ulaşması daha sağlıklı bir vücuda sahip olmanızı sağlar. Daha önce kardiyovasküler ağınız dar ara sokakları gibiyken, artık ücretsiz duble yol!

3- Kardiyo Beyninizi Zinde Tutar

Bazı yapılan araştırmalar beyin zindeliği ile kalp zideliğinin paralel hareket ettiğini gösteriyor. Kalpleri diğerlerine göre daha güçlü olan kişilerin beyin hacimlerinin de aynı yaştaki bireylere kıyasla daha fazla olduğu gözlemlendi.

Basitçe düşünürsek, daha güçlü kalbe sahip bireyde besinler ve oksijenler daha fazla pompalanacağı için aynı yaşta ve kalbi daha zayıf bireye göre daha geç yaşlanabilir.

4- Kardiyo Anti-Depresanınız Olabilir

Ciddi depresyondan muzdarip birçok kişi depresyonunu kontrol altında tutmak için güçlü ilaçlar almak zorunda kalmakta, ancak araştırmalar gösteriyor ki doğru yolu izlerseniz vücudunuz aslında kendine has anti depresan salgılamakta, ve biz buna endorfin diyoruz. Özellikle koşmanın endorfin hormonu salımını arttırdığı bir çok farklı araştırma hem fikirdir.

Eğer depresyon ile boğuşuyorsanız kardiyo yapmaya başlamak ilaçlara olan bağımlılığınızı azaltmanızda en yakın arkadaşınız olabilir. Çıkın hava alın, doğanın içinde kaybolun kendinize vakit ayırın depresyona ne gerek var, alemin kralı sensin!

5- Kardiyo Size Daha İyi Bir Uyku Sağlayabilir

Dünya nüfusunun yaklaşık yarısı uyku problemi yaşamakta. Bu kişiler ya uyuyamamaktan ya da uykunun kalitesizliğinden muzdarip. Özellikle uyku için alınan haplar bazı kişiler üzerinde ölümcül sonuçlara yol açabiliyor.

Ancak, bir kez daha harika bedenlerimiz kendine bu konuda da yardımcı olabiliyor. Düzenli olarak orta yoğunlukta egzersiz yapmak uyku sürenizin ve uyku kalitenizin artmasına yardımcı olabilir.

Akşamları uykudan önce hafif kardiyo yapmak daha kolay uykuya dalmanıza ve uyku sürenizi arttırmada yardımcı olabilir.

6- Kardiyo Özgüveninizi Arttırabilir

Eğer kilolu olmaktan özellikle zevk almıyor ve daha az yağlı bir vücuda sahip olmak istiyorsanız en başta bahsettiğimiz gibi kardiyo size bu konuda yardımcı olabilir. Özellikle hedeflerinizi gerçekleştirmeniz ve istediğiniz vücut tipine yaklaşmanız kendinizi daha çok beğenmenize ve doğrudan özgüveninizin artmasına sebep olabilir. Özgüveninizin yüksek olması hayatınızın her anında faydasını görebileceğiniz bir özelliktir.

Kardiyo yapmanın vücudumuza bir çok farklı faydası olduğu kesin. Her gün kardiyo yapmak zor olabilir ve günlük ritminize uymayabilir fakat yine de haftadan en az 1-2 gün kardiyo egzersizleri yapmak sağlığınıza çok şey katacaktır. Eğer tek başınıza kardiyo egzersizleri yapmaktan sıkılacağınızı düşünüyorsanız sosyal aktivite gruplarına katılabilir ve kardiyo arkadaşları edinebilirsiniz. Sizinle aynı hedefe sahip arkadaşlar edinmeniz motivasyonunuzu da arttıracaktır.

Kaynak: ajanslar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

SARIZEYBEK MEDYA

Güncel Haberwww.sarizeybekhaber.com.tr
Güncel Araştırmawww.bilgeturksam.com
Video Haberwww.sarizeybek.tv
Özel Haberwww.erdalsarizeybek.com.tr
KİTAPwww.sarizeybekhaber.com.tr
ÖZGEÇMİŞİ