Karaciğer yağlanması hem dünyada hem de ülkemizde oldukça yaygın bir sağlık sorunu. Türkiye’nin dörtte birinde görülen bu hastalık ilerlerse karaciğer iltihabı, siroz ve karaciğer kanseri gibi hastalıklara sebep olabiliyor.

OBEZİTE VE ALKOL


Karaciğerin normal yağ içeriği yaklaşık yüzde 10’dur. Bu oranın daha fazla olmasıyla karaciğer yağlanması oluşur. Karaciğer yağlanması, alkole bağlı ya da alkole bağlı olmayan olarak iki grupta incelenir. Alkole bağlı olmayan karaciğer yağlanması genellikle, obeziteyle başlar. Son çalışmalar, aşırı yağlı ve şekerli hazır yemek tüketiminin obezite ve karaciğer yağlanmasında artışa sebep olduğunu söylüyor.

SAĞLIKLI BESLENME

Karaciğerimiz; protein, karbonhidrat, yağ, vitaminler, ilaçlar ve birtakım elementlerin vücutta işlem görebilmesini sağlamadan sorumlu olan organımızdır. Yenilenme özelliği vardır. Ancak bunu gerçekleştirebilmek için beslenmemizde bazı değişiklikler yapmak gerekir. İşte karaciğerinize dost besinler;

1 Sağlıklı yağlar

Yüksek miktarda doymuş yağ içeren besinler, kızartma ve kavurma gibi pişirme yöntemleri enflamasyona sebep olarak karaciğerinizin işini zorlaştırabilir. Bunların yerine ızgara ya da fırında pişirme yöntemlerini tercih edebilirsiniz. Yüksek doymuş yağ içeren besinler yerine; badem, fındık, ceviz, Hindistan cevizi veya avokado yağı gibi farklı kaynakları tüketebilirsiniz ancak miktara dikkat etmek de çok önemli.

2 Yulaf ezmesi

Lif içeren besinler karaciğerinizin en iyi şekilde çalışmasına yardımcı olur. Yulaf ezmesi, kahvaltılarda güne güzel başlamanıza yardımcıdır ve aynı zamanda karaciğerinizi de korur. Yüksek lif içeriğiyle kilo kaybına ve yönetimine destek olur. Araştırmalar, karaciğer yağlanmasından uzak durmanın en iyi yolunun karın bölgesi yağlardan kurtulmak ve kilo almamak olduğunu söylüyor.

Bunlar da İlginizi Çekebilir

SARIZEYBEK MEDYA

Güncel Haberwww.sarizeybekhaber.com.tr
Güncel Araştırmawww.bilgeturksam.com
Video Haberwww.sarizeybek.tv
Özel Haberwww.erdalsarizeybek.com.tr
KİTAPwww.sarizeybekhaber.com.tr
ÖZGEÇMİŞİ