Reklamlar
Anasayfa » Haber
10 Mart 2017 ( 3654 görüntülenme )

Kanserden Korunmanın 11 Altın Kuralı!

İşte kanserden korunmanın yolları...


1- Sigara paketini çöpe atın

Sigara başta akciğer kanserleri olmak üzere, baş boyun, mesane ve sindirim sisteminden özellikle mide kanseri oluşumunda önemli bir risk faktörü. Her 10 ağır tiryakiden (günde 2 paket ve üstü) birinde akciğer kanseri ortaya çıkar. Akciğer kanserlerinin özellikle bazı alt tiplerinin gelişiminden yaklaşık yüzde 70-90 gibi büyük oranında tütün sorumludur.

2- Alkol tüketimi günde 1 kadehten fazla olmasın

Alkol tüketiminde, sosyal içici iseniz sorun yok, ancak günde 1 kadehten fazla alkol kullanıyorsanız, kanser oluşum riski artar. Özellikle baş boyun tümörleri, yemek borusu tümörleri ve pankreas ile karaciğer kanserleri riski aşırı alkol tüketimi ile yükselir.

3- Akdeniz tipi beslenin

Kanserden korunmanın en etkili yollarından biri, Akdeniz diyeti ile beslenmek. Çalışmalara göre; günde 5 porsiyon taze sebze, meyve ve salata, zeytinyağlı yemekler ile bol miktarda deniz ürünleri yemek kanser oluşum riskini azaltır. Özellikle domateste bulunan likopen adlı bileşik antioksidan etkisi sayesinde meme, sindirim sistemi ve prostat başta olmak üzere kanser riski düşer.

4- Yağ tüketimini azaltın

Ayçiçeği, mısır, soya ve margarin gibi yağlardan kaçının. Bunların yerine az miktarda zeytinyağı tüketin. Süt, yoğurt ve peynir gibi süt ürünlerinin de yağsız olanlarını tercih edin.

5- Günde iki diş sarımsak ve/veya 1 baş kuru soğan tüketin.


Soğan ve sarımsağın içeriğindeki sülfürlü bileşikler bağışıklık sistemini güçlendirir ve kanserojen maddelerin vücuttan atılımını sağlayarak özellikle sindirim sistemi kanserlerinin oluşumunun önlenmesine yardımcı olur.

6- Günde 1-2 tatlı kaşığı zerdeçal tüketin.

Çünkü zerdeçal içeriğinde curcumin denilen etkin molekül sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirerek vücudun tümör hücrelerine karşı direncini artırır.

7- Tuzu günde 3-5 gram ile sınırlandırın

Özellikle mide kanseri riskini artırdığı için aşırı derecede tuzlu, tuzlanmış ve tütsülenmiş gıdalardan uzak durun. Ayrıca mangal yaparken yüksek ısının et çevresinde oluşturduğu nitrozamin molekülleri nedeniyle özellikle mide kanseri riski artar. Tuz tüketimini günde 3-5 gramla, yani en fazla 1 çay kaşığı sınırlandırmanız çok önemli. Ayrıca işlenmiş gıda ve aşırı hayvansal yağ tüketiminden de uzak durun.

8- Beyaz şeker tüketimini azaltın

Şekerin başta bağışıklık sistemini zayıflatmak ve enflamasyonu tetiklemek gibi sağlığı tehdit eden birçok etkisi var. En önemlisi de, kanseri tetikleyici bir faktör olması. Şeker tüketiminde pankreas, insülin hormonunu daha fazla üretmeye başlar. Bunun sonucunda da insülin direnci artar. Vücudunuzdaki fazla insülin de hücrelerde çoğalma ve büyümeyi tetikler. Bu nedenle beyaz şeker tüketiminden kaçının. Vücudunuzun karbonhidrat ihtiyacını kompleks karbonhidrat moleküllerinden temin edin.

9- Kırmızı eti ölçülü miktarlarda tüketin

Kırmızı etin aşırı tüketilmesi ile bazı kanser türleri arasındaki ilişkiyi gösteren çalışmalar vardır. Özellikle kalın bağırsak kanserlerinin aşırı kırmızı et tüketen toplumlarda daha fazla olduğu bildiriliyor. Ancak kırmızı etin vücudumuza sağladığı pek çok besin ve enerji öğesi de var. Bu nedenle kırmızı et tüketimini haftada 2-3 porsiyon ile sınırlı tutun ve az yağlı olanlarını tercih edin.

10- İdeal kilonuzu koruyun, düzenli yürüyüş yapın

Günümüzün önemli bir sorunu olan obezite kanser oluşumuna artıran önemli bir faktör. Obez kişilerde özellikle meme, kalın bağırsak, prostat kanseri sıklığını artar. Obezitenin kontrolü ile kanser oluşum veya tekrarlama riski yüzde 20 oranında azalır. İdeal kilonuzu korumanız ve düzenli egzersiz yapmanız, kanserden korunmada çok önemli. Bu nedenle uzmanlar günde en az 40 dakika tempolu yürüyüş yapılmasını öneriyor.

11- Güneş ışınlarına kontrolsüz maruz kalmayın

Güneşin vücudumuza elbette faydaları var ama kontrolsüz güneş ışığı yarardan çok vücuda zarar verir. Bu nedenle yaz aylarında 10.00-15.00 saatleri arasında direkt güneş ışınlarına maruz kalmamaya gayret edin ve çocuklarınızın da bu şekilde maruz kalmamasını sağlayın. Özellikle çocukluk çağında tekrarlanan güneş yanıkları daha sonraki yıllarda melonom denilen cilt kanserinin oluşum riskini artar. Deniz ve havuz kenarında uzun süreli güneş banyoları yapmayın ve bu mekanlarda güneşe çıkmadan yarım saat önce yüksek koruma faktörlü güneş kremleri kullanarak cildinizi koruyun.

Kaynak: ajanslar

Reklamlar

Önerilen Haberler

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Olmayan Daireye Olmayan Seçmen Bakın Nasıl Olur AK Parti Kongreye Gidiyor Deniz Baykal’dan Suriye Açıklaması BBC, Türkiye'yi de Vuran Siber Virüsü Açıkladı!.. PTT'de FLAŞ DEĞİŞİKLİK! Almanya'dan Türkiye'ye Tehdit! MHP’de Kurultay İçin SON SÜREÇ! CHP’li Özgür Özel’den HDP’ye Tarihi Hatırlatma!

Bakmadan Geçme!

KAPAT
FLAŞ!.. ABD'DE İNCİRLİK'TEN FENA UÇTU!..