Reklamlar
Anasayfa » Haber
02 Nisan 2017 ( 1788 görüntülenme )

Kanserden Korunmak İçin Bu Önerilere Kulak Verin!

Sağlıklı yaşam bağışıklık sisteminizin güçlü olmasını sağlar.

Güçlü bir bağışıklık sistemi ise hastalıklardan korunmanızda etkendir.


Giderek yaygınlaşan kanserden de genetik faktörlerin dışında korunmak mümkün olabiliyor.

Yaşam tarzınızda yapacağınız değişikliklerle kanser karşı önleminizi alabilir ve kanser riskini azaltabilirsiniz. Bunun için yapacaklarınızın en başında sağlıklı, dengeli ve doğal beslenmek geliyor.

Acıbadem Maslak Hastanesi Tıbbi Onkoloji Uzmanı Prof. Dr. Özlem Er, kanser riskini azaltmanın yollarını anlattı.


Hareketli yaşayın: Kanserle mücadelede sadece sağlıklı beslenme yetmiyor. Hareketsiz bir yaşam tarzından kaçınmak gerekiyor. Düzenli egzersiz yapmayı yaşam alışkanlığı haline getirin.

Kiloya yeriniz olmasın: İdeal kilonuzu koruyun. Fazla kiloyla gelen obezite; meme, kolon ve endometrium (rahim) kanseri için risk faktörüdür.

Kötü alışkanlıklarınızdan vazgeçin: Sigaranın kansere doğrudan yol açtığı şüphesiz. Sigarayı bırakın, alkol ve gazlı içeceklerin tüketiminden de kaçının. Günde en az 2 litre su tüketin.

Doğalını tercih edin: Kanserden koruyan süper bir besin yok. Dengeli ve doğal beslenmek kanserden korunmada çok önemli bir yer tutuyor.

Renk renk beslenin: Günde en az 5 porsiyon, her renkten sebze ve meyve tüketerek bağışıklık sisteminizi güçlendirin.

Her eti yemeyin: Salam, sucuk, sosis gibi işlenmiş et ürünleri ve aşırı kırmızı et tüketiminden uzak durun.

Şekersiz yaşayın: Şekerin sağlık açısından son derece zararlı olduğu pek çok araştırma ile ortaya konulmuş. Şeker tüketmemeniz için neden çok. Ancak şekeri sadece işlenmiş şeker olarak düşünmeyin. Glisemik indeksi yüksek besinlerden de kaçının. Beyaz ekmek, glisemik indeksi yüksek en çok tüketilen besinlerden biridir.

Fırınlayın: Hangi besinleri tükettiğiniz kadar besinleri nasıl tükettiğiniz de önemli. “Kansere karşı sağlıklı besleniyorum, sebze yiyorum” deyip onları yanlış yöntemlerle pişirip tüketmeyin. Sebzeleri kızartmanın sağlığınıza bir faydası yok. Hatta sebzeler kızartıldığında zararlı hale gelebiliyor. Besinleri kızartma, kavurma veya tütsüleme yerine haşlama, ızgara, fırında ya da buğulama gibi pişirme yöntemleri ile hazırlayın.

Bitkisel deyip tüketmeyin: Doktorunuz önermediği takdirde eş-dost tavsiyesi ile vitamin desteği kullanılmayın. Bitkisel deyip tükettiğiniz bu tür vitaminler, ciddi sorunlara yol açabiliyor. Kanserden korunmak için kulaktan dolma bilgilerle kullanılan bu tür ilaçlardan kaçının.


Kaynak: ajanslar

Reklamlar

Önerilen Haberler

Bunlar da İlginizi Çekebilir

DEV ŞİRKETE KAYYUM! Eker'den Demirtaş'a Sert Cevap Bakan Bozdağ'dan Çok Tartışılacak Açıklama! Erdoğan : Muhalefet 7 Haziran'ı İyi Okuyamadı VE ABD Türkiye'yi Sonunda İŞE Bulaştırdı! Tahsin Şahinkaya Vefat Etti TİK Nedir, Hiç Araştırdınız mı? BOMBALI TUZAK!.. 3 ASKERİMİZ YARALI...

Bakmadan Geçme!

KAPAT
FLAŞ! İran'dan ABD'ye Misilleme!