Acıbadem Fulya Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Melike Şeyma Deniz, diyabete iyi gelen besinleri ve faydalarını anlattı.

DİYABETE KARŞI: YOĞURT
Yoğurt; protein, kalsiyum, fosfor, magnezyum gibi besin öğelerini içeren önemli bir besindir. Bağırsak sağlığı için faydalı, bağışıklık sistemini güçlendirici olan yoğurdun diyabette de etkili olduğu biliniyor. Yoğurt ana öğünlerde tüketilebileceği gibi, ara öğünler için de doyurucu ve kan şekerini dengelemeye yardımcı bir seçenektir.

ZERDEÇALDAKİ KURKUMİN GÜCÜ
Zerdeçal içerisinde bulunan kurkumin sayesinde antioksidan, inflamasyon önleyici, anti-kanser etkileri de bilinen diyabet üzerine de etkili olan bir baharattır. Kurkuminden yararlanabilmek için zerdeçal beslenmeye dahil edilmelidir. Örneğin; zerdeçalı yoğurt veya süt; sebze veya et yemeklerine, çorbalarınıza ilave ederek tüketebilirsiniz.

YARIM KAŞIĞI BİLE MUCİZE YARATAN BAHARAT: TARÇIN

Günde bir tatlı kaşığı tarçın kan şekerini dengeleyen en önemli baharat olarak öne çıkıyor. Yapılan araştırmalar, yarım çay kaşığı tarçının bile kan şekeri dengesini sağlamaya yardımcı olduğunu gösteriyor. Tarçını süt veya yoğurdunuza, çayınıza ya da meyvenize ekleyerek tüketebilirsiniz.

YÜKSEK POSALI KOYU YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER
Ispanak, lahana, karalahana gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler düşük enerjileri ve yüksek posa içerikleri ile diyabeti olan bireylerin mutlaka tüketmesi gereken bir besin grubudur. Bu grubun bir üyesi olan ıspanak magnezyum, folat, potasyum ve K vitamini için de iyi bir kaynaktır. İçerdiği lutein ile göz sağlığınızı korur. Ispanağı, haftada en az 2-3 kere öğünlerinize tencere yemeği veya salata olarak dahil etmeye özen gösterin.

YULAF TOK TUTAR
Yulaf içerdiği beta glukan isimli posa sayesinde sağlığa olumlu etkileri bulunan bir besindir. Yemek sonrası kan şekerinin hızla yükselmesinin önüne geçen yulaf, kahvaltı veya ara öğün alternatifi olarak değerlendirilebilir. Ayrıca, diyabette ağırlık kontrolü önemli bir noktadır ve yulaf verdiği tokluk hissi ve sindirim sistemini iyi çalıştırması sayesinde ağırlık yönetimi ile diyabet için etkili yiyeceklerden biri olmuştur.
C VİTAMİNİ DEPOSU TURUNÇGİLLER
Diyabetli bireyler genellikle meyve yemenin kendilerine yasak olduğunu düşünür. Ancak doğru zamanda doğru miktarlarda meyve tüketerek kan şekeri kontrol altında tutulabilir. Ancak greyfurt bazı ilaçlarla etkileşime giren bir meyve olduğundan mutlaka hekiminize danışmalısınız.

ARMUT PROTEİNLE ZENGİNLEŞİR
Armut düşük glisemik indeks ile zengin posa içeriğini birleştiren, diyabetli bireylerin tüketmesi gereken bir meyvedir. Düşük glisemik indeks; kan şekerinin hızlı değil, yavaş yükseltmesi anlamına gelir. Armutun yanında bir su bardağı süt veya bir kase yoğurt tüketerek daha uzun süre tok kalmayı garantileyebilirsiniz.

DEMİR KAYNAĞI KURUBAKLAGİLLER
Sağlıklı beslenmenin altın kurallarından birisi; kolesterol seviyesinin düşmesine, diyabetli bireylerde kan şekerinin kontrolünün sağlanmasına ve kabızlık sorununun çözülmesine yardımcı olan posanın günde 25-30 gram tüketilmesidir. Hem içerdikleri yüksek posa sayesinde hem bitkisel kaynaklı protein hem de demir, çinko, magnezyum ve folik asitten zengin olması sayesinde kurubaklagiller diyabeti olan bireylerin beslenmesinde yer almalıdır.

OMEGA 3 ZENGİNİ BALIK
Kaliteli protein kaynağı olan balık aynı zamanda Omega 3 yağ asidi içerir. Omega 3, diyabeti olmayan bireylerde insülinin işlevini artırarak diyabete karşı koruma sağladığı gibi diyabeti olanlarda oluşabilecek inflamasyonu önlemeye yardımcıdır. Balıktan maksimum fayda sağlamanın sırrı; ızgara, fırında veya buğulama şeklinde haftada en az 2 kere tüketmekten geçiyor.

Kaynak: Acıbadem Hayat

Bunlar da İlginizi Çekebilir

SARIZEYBEK MEDYA

Güncel Haberwww.sarizeybekhaber.com.tr
Güncel Araştırmawww.bilgeturksam.com
Video Haberwww.sarizeybek.tv
Özel Haberwww.erdalsarizeybek.com.tr
KİTAPwww.sarizeybekhaber.com.tr
ÖZGEÇMİŞİ