Genel
17 Nisan 2017 ( 5110 görüntülenme )

İŞTE FAYDALARI VE ZARARLARI İLE İÇECEKLER...

Beslenme düzenimizde içecekler önemli bir yer tutuyor.

Bazen susuzluğumuzu gidermek, bazen keyif almak bazen de sırf alışkanlıktan içiyoruz. 
Ancak tükettiğimiz bu içeceklerin bazıları son derece faydalıyken bazıları dehidratasyondan (vücuttaki sıvıların azalması) kilo alımına, hatta ilaçların etkisini azaltmaya kadar bir dizi olumsuz etki yapabiliyor.

İşte faydaları ve zararları ile içecekler:

Gazlı İçecekler

Gazlı içeceklerin karbondioksit gazı kadar şeker oranı da hayli yüksektir. Bir kutu kolalı içecekte 25 küp şeker bulunur. Yüksek şeker oranı, insülini yükseltir, kilo almayı daha da kolaylaştırır. 


Etiketlerinde ‘şekersiz’, ‘light’ gibi ibareler bulunan diyet gazlı içecekler ise metabolizmaya etkileri halen tartışılan tatlandırıcılar içerir. Bu nedenle uzmanlar gazlı içecek tüketmeyi önermezler. Gazlı içecekler aynı zamanda diş sağlığı üzerinde de olumsuz etkiler yaratabilir ve mide rahatsızlığı olan kişilerin şikayetlerini artırır.

Meyve suyu

Uzmanlar meyve suyu tüketirken doğal olanların tercih edilmesini, özellikle kış aylarında saf meyve sularının içilmesini önerirler. Ancak meyve suyu yüksek oranda şeker içerir. Bu nedenle kilo almak istemeyenlerin su ile karıştırarak içmesi önerilir. 

Meyve suyu yerine meyveleri posalarıyla tüketmek daha yararlı olur çünkü bu şekilde tüketilen meyveler bağışıklık sisteminin güçlenmesine, aynı zamanda bağırsakların düzenli çalışmasına yardımcı olur. Hazır meyve suları tüketiliyorsa etiketinde ‘yüzde 100 katkısız’ yazan ürünlerin tercih edilmesi ve bu meyve sularının da sulandırılarak içilmesi önerilir.

Soda ve maden suyu

Maden suyu, yeraltı sularından elde edilmiş, çözünmüş katı madde içeriği toplam 250 mg/l’den daha az olmayan sulara denir. Soda ise içilebilir nitelikteki herhangi bir suya karbondioksit eklenmesiyle oluşur. Maden suyu mineralce çok zengin iken soda mineral içermez. 

Her ikisi de mideyi rahatlatma özelliğine sahiptir ancak sodanın bundan başka bir işlevi yoktur. Oysa maden suyu aynı zamanda doğal bir mineral deposudur. 

Fakat maden suyu içerken de dikkat edilmesi gereken noktalar bulunur. Örneğin tansiyon hastalarının günde iki bardaktan fazla tüketmesi önerilmez. Çünkü içerdiği mineraller arasında bulunan tuz, tansiyonu yükseltir. Meyveli sodalar ise şeker içerdiği için tavsiye edilmez.

Greyfurt suyu

Greyfurt suyu hem yararlı hem zararlı içecekler arasında yer alır. Çünkü greyfurt suyunun memedeki kistleri artırıcı özelliği bulunur. Özellikle tansiyon ilaçlarıyla etkileşim gösterir ve ilacın etkisini azaltır. Yarım greyfurt bir porsiyon meyve anlamına gelir. Bu nedenle greyfurt suyunu bilinçli olarak tüketmek gerekir.

Ayran

Düşük yağ içeriğine sahip yoğurtla yapılmış ayran sağlıklı içecekler arasında yer alır. Su ve mineral ihtiyacını karşılayan, toksik maddeleri nötralize eden, bağırsak sağlığını koruyan, tokluk hissi veren ayran, protein açısından da son derece besleyicidir.

Yeşil çay

Bitki çayları arasında en sağlıklı olanı yeşil çaydır. Metabolizmayı hızlandırır ve kilo vermeye yardımcı olur. Fakat yeşil çay içerken de günde üç fincanı geçmemek gerekir.

Enerji içecekleri

Enerji içecekleri sporcuların kaybettiği mineralleri geri kazanması amacıyla tüketilir. Bazen asıl amacı dışında, alkolle de tüketilebilen bu içecekler ölümcül sonuçlara yol açabilir. Bu nedenle olabildiği kadar doğal içeceklerden faydalanmak gerekir.

Kahve ve çay

Kahve ve çayın çok tüketilmesi uzmanlar tarafından önerilmez. Bu içeceklerin susuzluğu gidermek için içilmesi ise yanlış bir alışkanlıktır. Eğer içilecekse günde 2-3 fincan çay ya da 1-2 fincan kahve sınırının geçilmemesi tavsiye edilir. Bir fincan kahve normalde 4-5 kaloriye denk gelir. Kremalı ya da aromalı olanları ise 560 kaloriye kadar çıkabilir. Bu da bir porsiyon kebap yemekle neredeyse aynı kaloriyi almak anlamına gelir.

Su

Su, kuşkusuz en çok tercih etmemiz gereken içecektir. Vücudumuzun 2/3’ü sudan oluşur, bu nedenle bedenimizin sudan mahrum kalması bazı sağlık sorunlarını da beraberinde getirir. 

Sağlıklı bir kişinin günde 2-2.5 litre su tüketmesi gerekir. Su içmek toksinlerden arınmaya, yabancı maddelerin vücuttan uzaklaştırılmasına, cildin güzelleşmesine ve organ hasarlarından korunmaya yardımcı olur. Su içemeyenlere içecekleri suyun içine birkaç dilim salatalık, limon dilimi ya da nane yaprağı atması tavsiye edilir. Yeterli miktarda su tüketmek kilo vermeyi de kolaylaştırır.

Bunlar da İlginizi Çekebilir

SARIZEYBEK MEDYA

Güncel Haber www.sarizeybekhaber.com.tr
Güncel Araştırma www.bilgeturksam.com
Video Haber www.sarizeybek.tvfran
Özel Haber www.erdalsarizeybek.com.tr
KİTAP www.sarizeybekhaber.com.tr
ÖZGEÇMİŞİ