Genel
21 Mayıs 2019 ( 38 görüntülenme )

ENGİNARIN FAYDALARI...

Enginar, Akdeniz bölgesinde bolca yetişen ve kış aylarında sık sık tüketilen, sağlık için faydaları olan bir sebzedir. Kemikleri güçlendirmesi, kolesterolü dengelemesi, beyne yararlı olması enginarın faydaları arasındadır. Tüyleri olan bitkinin, içteki etli kısmı ile yaprakları tüketilir. Kalorisinin düşük olması ve yüksek lif içeriği nedeniyle kilo vermeye yardım eden, diyet listelerinde yer alan bir bitkidir.

• A, B ve C vitaminleri içerir. Ayrıca potasyum, kalsiyum, fosfor, demir, iyot gibi çok çeşitli mineralleri de yapısında bulundurur.

• Kolesterolü düzenler.
• Karaciğere büyük faydası vardır.
• Bu şifalı bitkinin yaprakları kan şekerini düzenler, diyabet yani şeker hastaları mutlaka tüketmelidir.
• İdrar söktürücüdür.
• Düzenli tüketimiyle vücudunuzu toksinlerden arındırabilirsiniz.
• Stresi engellemesi de faydaları arasındadır.
• Bu şifalı bitki sayesinde parlak ve capcanlı saçlara kavuşabilirsiniz. Ayrıca tırnakların kırılmasını ve zarar görmesini de engeller.
• Ciltteki hücreleri yeniler.
• Mide ağrılarına fayda sağlar.
• İçerdiği vitaminler sayesinde kalbe iyi gelir. Kalp için şifa kaynağıdır.
• Sinir sisteminin düzenlenmesine de yardım eder.
• Böbrekler için şifa kaynağıdır.
• Özellikle prostat kanserine ve meme kanserine karşı koruma sağlaması da enginarın faydaları arasındadır.
• Beyni korur.

ENGİNARIN SAĞLIĞA FAYDALARI NELERDİR?

• İyi bir antioksidan kaynağıdır. 2006 yılında American Journal of Clinical Nutrition’da yayınlanan bir araştırmaya göre, enginar birçok bitkiye göre antioksidan içeriği daha yüksek bir bitkidir. İçeriğindeki antioksidan oranının yüksek olması sebebiyle bağışıklık sistemini güçlendirir, kalp hastalıklarına ve kansere karşı koruma sağlar.

• İyi bir lif kaynağıdır. Bu sebepten bağırsaklara fayda sağlar. Yayınlanan bir çalışmaya göre, erkeklerin günde 30 ile 38 gram arasında lif, kadınların ise 21 ile 25 gram lif tüketmesi gerektiği belirtilmiştir. Enginar da iyi bir lif kaynağıdır. 1 adet enginar günlük 10,3 gram lif ihtiyacını karşılar. Bu sayede sindirim sistemi rahatlar, mide, bağırsak ve kolon kanserine yakalanma oranı düşer.

• Sindirim sistemini rahatlatarak hazımsızlığı önler. Aynı zamanda midedeki şişkinliği de zamanla yok eder. Enginarın içeriğindeki cynarin adlı maddenin bağırsaklardaki atıkları dışarı atmaya yardım ettiği, şişkinlik hissini azalttığı, bu sayede sindirimi rahatlattığı düşünülmektedir.

• Zayıflamaya yardım eder. Kalorisi oldukça düşük bir sebzedir. Aynı zamanda lif içeriği de yüksektir. Bu nedenle kilo almak istemeyen kişiler tüketebilir. 100 gram enginar ortalama 47 kalori içerir.

• Günlük K vitamini ihtiyacının %12’sini karşılar. K vitamini özellikle yaşlı bireylerde bunama, alzheimer gibi rahatsızlıklara karşı koruma sağlar.

• İyi bir folik asit kaynağıdır. Bu sebepten kadınlar bolca tüketmelidir. Folik asidi hamile kalmayı düşünen ve gebe olan bayanların da tüketmesi gerekir. Folik asit aynı zamanda kadınlarda doğurganlığın artmasına yardım eder.

• Kan basıncını düzenler. Enginar, muz, patates gibi gıdalar potasyum içeriği yüksek gıdalar olduğu için vücuttaki sodyum oranını dengelerler. Bu şekilde kan basıncını düzenleyerek yüksek tansiyona karşı koruma sağlarlar.

• Kemik sağlığını korur. İçeriğindeki K vitamini, magnezyum, fosfor ve manganez sayesinde kemik oluşumunu ve kemik sağlığını korumaya yardım eder. Aynı zamanda ihtiva ettiği C vitamini de vücutta kolajen yapı oluşmasını destekler. Kolajen, cilt, kemik ve bağ dokunun sağlığı için gereklidir. Tüm bunların sonucunda kemik yapısı korunmuş olur. Aynı zamanda osteoporoz riski azalır.

• Vücudu toksin maddelere karşı korur. İyi bir antioksidan kaynağı olması sebebiyle vücudu hücre hasarına ve toksin maddelere karşı korur.

Kaynak: ajanslar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

SARIZEYBEK MEDYA

Güncel Haberwww.sarizeybekhaber.com.tr
Güncel Araştırmawww.bilgeturksam.com
Video Haberwww.sarizeybek.tv
Özel Haberwww.erdalsarizeybek.com.tr
KİTAPwww.sarizeybekhaber.com.tr
ÖZGEÇMİŞİ