Reklamlar
Anasayfa » Haber
07 Nisan 2017 ( 2429 görüntülenme )

Bel Ağrısını Önlemek İçin Bunları Yapın!

Toplumda yaygın görülen rahatsızlıklardan bel ağrısı, çoğu zaman ciddi bir sebepten kaynaklanmaz ve zamanla iyileşir.

Rahatlamaya yardımcı olması için yapabileceğiniz çeşitli yöntemler var ancak kimi zaman ağrı çok uzun sürebilir veya geçtikten sonra geri gelebilir.

Peki bel ağrısından nasıl korunursunuz? 


Türkiye Fizyoterapistler Derneği, bel sağlığınızı korumaya yönelik yöntemleri sizler için sıraladı:

BEL AĞRISINI ÖNLEMEK İÇİN BUNLARI YAPIN

“Genellikle incinme veya zorlama gibi nedenlerle ortaya çıkan bel ağrısının postür bozukluğu, travma, kireçlenme, bel fıtığı, osteoporoz, bacak eşitsizliği, düztabanlık gibi pek çok nedeni olabilir. Nadiren de olsa kanser gibi ciddi sebeplerden de kaynaklanabilir.

- Bel ve sırt sağlığınıza yönelik düzenli egzersiz ve fiziksel aktivite yapın. Düzenli olarak yürümek, yüzmek (özellikle sırt üstü) kaslarınızın güçlenmesi için önerilen yöntemlerden olmakla beraber, her okuduğunuz, gördüğünüz ve izlediğiniz egzersiz sizin için uygun olmayabilir. Egzersizler size özel planlanmalı ve takibi yapılmalıdır. Bu konuda fizyoterapistinizden yardım isteyin.

- Doğru kaldırma teknikleri ile belinizi koruyarak eşya taşımayı öğrenin. Ağır eşya kaldırırken dikkatli olun. Her zaman dizlerinizi ve kalçanızı bükün, sırtınızı değil. Taşıdığınız objeyi gövdenize yakın tutun.

- Ağır cisimleri itme, çekme hareketleri ile yüksek bir yere uzanma hareketini yapmaktan kaçının.

- Her iki omuz askısını kullanarak konforlu bir sırt çantasında yük taşımayı tercih edin ve tek tarafı askılı çantalardan kaçının.

- Düzgün bir vücut duruşu edinin. Sandalye üzerinde yığılmış şekilde oturuştan kaçının, masanızın üzerine eğilmeyin.

- TV izleme, bilgisayar kullanma, masa başında çalışma gibi sabit oturuş gerektiren pozisyonlarda uzun süre zaman geçirmeyin, her 30 dakikada bir kısa molalar vererek ayağa kalkın, başınızı ve omuzlarınızı geri alarak postürünüzü düzeltin.

- Yürürken omuzlarınızın kamburlaşmamasına dikkat edin.

- Sigarayı bırakın. Sigara omurlar arasındaki disklere kan akışını azaltmakta ve bu da disklerin bozulmasına neden olmakta, aynı zamanda sigaraya bağlı kronik öksürük, belinizi zorlamaktadır.

- Yatağınızın yalnızca sertliğini değil, yapı ve kilonuz için doğru desteği ve rahatlığı sağlayıp sağlamadığını kontrol edin bu konuda fizyoterapistinize danışın.

- Gevşeme tekniklerini öğrenerek stresinizi yönetmeye yardımcı olun. Sırt ağrısının ana sebebi strestir.

- Aşırı kilolardan kurtulun. Sağlıklı kilo hesaplayıcılarını kullanarak, ideal kiloda olup olmadığınızı kontrol edin. Doktor ve diyetisyen kontrolünde kilo verin, aşırı kilolu olmak bel ağrısı riskini yükseltir.

- Sivri ve yüksek topuklu ayakkabı kullanmaktan kaçının.

Kaynak: milliyet

Reklamlar

Önerilen Haberler

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Polis Özel Harekat Bolu Dağı'nda! Türkiye İçin Öyle Bir İddia Atıldı ki... Zamlı Asgari Ücret İçin Tarih Belli Oldu! Komandolar 3 Yıl Aradan Sonra Güneydoğu'ya gidiyor Flaş! Akdeniz'de Sular Isınıyor! Tayyip'ten gece yarısı koalisyon tweeti AKP'den TUHAF BAHÇELİ PAYLAŞIMI ! Adıyaman'da KORKUTAN DEPREM!

Bakmadan Geçme!

KAPAT
ŞEHİDİMİZ GELİYOR EY MİLLETİM, ŞEHİDİMİZ...