Reklamlar
Anasayfa » Haber
05 Nisan 2017 ( 1417 görüntülenme )

Balık Tüketmeniz İçin 10 Neden!

Balığın, kalp ve damar hastalıklarından beyin gelişimine, bağışıklık sisteminin güçlenmesinden diyabete kadar sayısız faydası bulunuyor.

İşte balık tüketiminin faydaları:

1- Kemikleri güçlendirir


Sayısız faydası olan balık kemikleri de güçlendirir. Özellikle de kılçığı ile yenilebilen küçük balıklar kalsiyumdan zengin olur ve bu da kemiklerin güçlenmesini sağlar. Balık bu özelliği dolayısıyla kemik erimesi sorunu yaşayanların, menopoz dönemindeki kadınların ve yaşlıların bol bol balık tüketmesi gereken bir besin.

2- Depresyondan korur

Yoğun iş ortamı ve günlük hayatın koşuşturmasında sorunlar üst üste gelebilir. Hele de kişilik itibariyle yatkın olanlarda stres yerini depresyona da bırakabilir. Yapılan çalışmalar özellikle somon, uskumru ve ton balığı gibi yüksek oranda Omega-3 yağ asitlerini barındıran balıkların depresyona karşı büyük fayda sağladığını ortaya koyuyor.

3- Diyabet Riskini Azaltır

Özellikle bazı balık türlerinde bolca bulunan Omega-3 gençlerde diyabet riskini önemli ölçüde azaltır. İnsülinin işlevini artırır, tip 2 diyabete karşı koruma sağlar. Bu nedenle diyabet hastalarının ve diyabet riski taşıyanların bol bol balık tüketmesi çok faydalı.

4- Alzheimer riskini düşürür

İnsan ömrünün uzamasıyla birlikte çağın hastalığı olarak gittikçe daha sık görülen Alzheimer'a karşı haftada 2 kez balık tüketmek büyük önem taşır. Zira balık yağının ve Omega-3 yağ asitinin faydalarından biri de Alzheimer riskini düşürmesi. Alzheimer'ın yol açtığı hafıza kaybını önlemede güçlü bir silah olan balık özellikle de buğulama ya da ızgara olarak tüketilmeli.

5- Romatoid Artrit'e faydalı

Omega-3 yağ asitleri dokuların hasar görmesine neden olan mekanizmaların geri dönüşümünü sağlayarak anti-inflamatuar etki gösteren en güçlü besin bileşenleri. Özellikle artrit hastalarında görülen eklem romatizmasının azaltılması ve mevcut ağrıların giderilmesinde balık tüketiminin önemli faydaları var.

6- Gripten Korur

Mevsim geçişlerinde çok sık kapımızı çalan gribe karşı balık çok önemli bir kalkan. Özellikle mevsiminde tüketilen balık, içerdiği yağ asitleri sayesinde bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesine son derece fayda sağlar. Balığın gribe ve enfeksiyonlara karşı vücudu koruduğu yapılan çalışmalarla kanıtlanmış durumda. Haftada 2 kez balık yemeyi ihmal etmeyin.

7- Şifalı yağların kaynağı

Balıkta diğer hayvansal kaynaklı besinlerin aksine doymuş yağ yerine, doymamış yağ asitleri denilen omega-3 yağ asitleri bulunur. Omega-3 vücudun üretmediği ve en fazla balıkta bulunan son derece faydalı bir yağ. Özellikle soğuk su balıklarından somon, uskumru, sardalye ve ton balığı omega-3'ten en zengin balıklar. Yapılan çalışmalar Omega-3'ün sağlık açısından sayısız faydasını ortaya koyuyor.

8- Zeka gelişimini destekler

Balık iyottan zengin bir besin kaynağıdır ve iyot zeka gelişiminde önemli rol oynar. Balık yiyen çocukların zeka puanlarında artış meydana geldiği ve öğrenme kabiliyetlerinin arttığı görülür. Özellikle gebeliğin ilk üç ayında düzenli balık tüketen annelerin bebeklerinde öğrenme, algılama ve bebeklik döneminde kavrama, tutma gibi el fonksiyonlarında artış olduğu saptanmış durumdadır. Bebek ve çocuklarda zeka gelişimini destekleyen balığın bileşimindeki DHA, görme ve nörolojik gelişimin sağlıklı bir biçimde gelişmesinde son derece etkin rol oynar.

9- Kalp dostu

Balığın tam bir kalp dostu olduğunu biliyor muydunuz? Sağlık için mutlaka sofranızda balığa yer verin. Balığın içerisindeki omega 3 yağ asitleri kötü kolesterolü (LDL) düşürürken iyi kolesterolü (HDL) artırır. Kandaki trigliserit yani serbest yağların düşürülmesini sağlar. Tansiyonu düşürerek kalp yetmezliğinden ve inme riskinden korur, kanın pıhtılaşmasını önleyerek akışkanlığını sağlar.

10- Kaliteli protein kaynağı

Proteinler vücut için çok önemli besin unsurları. Vücudun bir anlamda çimentosunu oluşturur. Hücrelerin onarılması ve yeni dokuların yapımı için olmazsa olmaz besin öğeleridir. Ancak yağlarda olduğu gibi onları depolayamıyoruz. Sürekli tüketerek vücudumuza kazandırmamız gerekir. Balığın da aralarında yer aldığı bazı besinler kaliteli protein yağlarını oluşturur. Balık da en önemli yüksek değerli protein kaynağı olarak öne çıkar.

Kaynak: ajanslar

Reklamlar

Önerilen Haberler

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Malatya Ticaret Odası Başkanı'nın Asker Oğlu Kaçırıldı! Rusya'dan Bomba İddia! Cemil Çiçek’e Sürpriz Görev YÜCE DİVAN'I HATIRLAYINIZ Kuzey Kore'den ABD'ye BÜYÜK GÖZDAĞI!.. DARBE ATİLLA TAŞ'A SIÇRADI! "IŞİD Başika'da Bozgun Yedi" Koç Holding'de Karar Zamanı

Bakmadan Geçme!

KAPAT
İşte Yeni Türkiye'nin TBMM Başkanı: İsmail Kahraman Kimdir?